in , ,

Nibiru RPG w polskiej wersji językowej! [Zapowiedź]

Triglav Studio  ogłasza datę rozpoczęcia zbiórki projektu Nibiru RPG w polskiej wersji językowej. Zbiórka, podczas której będziecie w stanie zamówić podręcznik po promocyjnej cenie oraz dodatkowe akcesoria, ruszy w dnia 10.02.2021 na portalu wspieram.to.

 

Czym jest Nibiru:

Nibiru to gra RPG, z gatunku science fiction która została stworzona przez Federico Sohnsa.

Tytułowe Nibiru to nazwa starożytnej i kosmicznej struktury o nieznanym pochodzeniu, na której powstała unikatowa i różnorodna cywilizacja. Jej źródłem jest bliski wschód i cywilizacje regionu Mezopotamii.  Ta gigantyczna stacja kosmiczna wielkości kontynentu posiada swój własny niepowtarzalny ekosystem dostosowany do sztucznych warunków jakie narzuca stacja.  To ogromna struktura stacjonująca na orbicie gwiazdy Formalhaut, pogrążoną w kosmicznym rumowisku żywiąca się ciałami nienarodzonych planet. Prawdziwe przeznaczenie Nibiru pozostaje tajemnicą dla mieszkańców zamkniętych w środku tego bezniebnego świata. Miasta-państwa ulokowane w rdzeniu tej stacji mieszczą większość ludzkości zamieszkującej tą stacje.

Zaletą gry jest bogaty świat, inspirowany starożytną Mezopotamią w połączeniu z zaawansowaną technologią, a także świetnie skonstruowany, łatwy do zapamiętania system, który pozwala na budowanie wyraźnej osobowości każdej postaci gracza, w oparciu o opowiadanie i tworzenie jej przeszłości.

 

Jednym z głównych pytań jakie zadaje gra jest jakie mogłoby być życie w świecie bez nieba? Jakby to było urodzić się, żyć i umrzeć w miejscu, gdzie nie rośnie trawa, gdzie nie ma wiatru i nie można spojrzeć w dal na horyzont? Woda, którą pijesz jest dostarczana gigantycznymi rurami, powietrze, którym oddychasz jest pompowane kilometrami szybów, a migające światełka nad głową są jedynym schronieniem przed naturalną ciemnością tego dziwnego świata. Jak by to wpłynęło na społeczeństwo i człowieka? O czym byśmy śnili i marzyli? Jakie byłyby nasze dążenia i cele? Gdzie są granice między tym co sztuczne, a naturalne? Czym jest człowieczeństwo?

Gracze wcielają się w rolę Tułaczy, których łączy coś bardzo istotnego: są to postacie, które początkowo pozbawione są większości swoich wspomnień. Ich stare życie, mimo że zapomniane, wpływać będzie na ich działania i rozwój; w nowym życiu będą dążyć do odzyskania utraconej pamięci i odpowiedzi kim są, skąd są i może znajdą odwiedzi czym jest Nibiru. A może zdecydują się na to, że stacja jest ich prawdziwym domem i będą żyć tu i teraz wpływając na losy ludzi tam mieszkających. Wszystko to, wędrując po całkowicie obcym dla nich świecie oraz przy wsparciu mechaniki MEMOS.

Tułacze różnią się od pozostałych mieszkańców tego świata. Pochodzą z miejsc zwanych habitatami, które na zasadzie archetypu wpływają na kontekst wspomnień postaci, ale również na mechanizm ich odzyskiwania.

Zasady pozwalają na opowiadanie historii nie tylko naprzód (przeżywanie przygody i decydowanie o losie swoich postaci), ale także wstecz, ponieważ odsłonięcie każdego nowego wspomnienia ujawnia opowieści, te dobre jak i cierpienia, które składały się na poprzednie życia bohaterów.

Nibiru oferuje prosty i intuicyjny pozbawiony listy umiejętności system, w którym postacie rozwijają się w miarę, przypominania sobie swojej przeszłości. Każdy nowy wpis na karcie postaci – czyli dzienniku Tułacza – zawiera kawałek narracji związanej z bonusem (albo z karą), które powoli odsłaniają i budują mocne i słabe cechy postaci. W miarę postępu gry, dziennik dojrzewa wraz z postacią, powoli ukazując jej prawdziwy potencjał oraz jej ukrytą przeszłość.

Czy Twoim celem będzie rozwiązanie tajemnicy Nibiru?  Skupisz się tylko na swojej przeszłości, czy może zaczniesz żyć tu i teraz? Czy raczej wygrasz walkę z ciemnością, wyrwiesz dla siebie i swoich bliskich kawałek przestrzeni, aby godnie żyć? Czy może wybierzesz się w podróż w najdalsze czeluści tej krainy bez nieba, aby poznać co tam jest, za znaną granicą? Jakąkolwiek ścieżkę wybierzesz, wybory, które poczynisz będą miały konsekwencje – dla Ciebie i dla Twoich towarzyszy podroży.

 

 Dla jakich graczy jest system Nibiru RPG?

  • Dla tych, którzy chcą spróbować czegoś nietypowego i unikalnego
  • Dla poszukiwaczy niekonwencjonalnych światów i nowych mechanik.
  • Dla miłośników narracji. Mechanika Nibiru uzupełniona o system odzyskiwania wspomnień i wpływu grawitacji na postacie, pozwala na tworzenie niezwykłych opowieści.
  • Dla tych, co lubią tworzyć historie postaci… i tych, co nie lubią. System MEMOs pozwala zarówno na rozbudowane jak i na uproszczone odtworzenie pamięci oraz historii.
  • Dla miłośników eksploracji kolosalnych lokacji i odkrywania pradawnych tajemnic.
  • Dla tych, którzy lubią podręczniki z wieloma opisanymi lokacjami dającymi inspiracje i pomysły na przygody.
  • Dla tych, którzy doceniają dobrze wykonane ilustracje oddające klimat przedstawianego świata.
  • Dla kolekcjonerów RPGowych perełek, Nibiru to jeden z ładniejszych podręczników ostatnich lat. Tyle i aż tyle.
  • Dla dojrzałych osób, które nie boją się zadawać trudnych pytań natury filozoficznej czy też moralnej

Na przestrzeni najbliższych 2 miesięcy na polskim profilu gry na FB, znajdziecie informacje na temat progów, nagród i przyszłości linii wydawniczej Nibiru.

https://www.facebook.com/NibiruRPGpl

https://triglavstudio.com/

Abara. Żebra [Recenzja]

NA CO DYBIE W WIELORYBIE CZUBEK NOSA ESKIMOSA [Recenzja]