W najbliższych dniach nakładem Kultury Gniewu ukażą sie trzy komiksy. Będą to dwa nowe tytuły oraz jedno wznowienie.
ISTOTA
Scenariusz: Agata Nowicka, Aleksandra Hirszfeld
Rysunki: Agata Bogacka, Katarzyna Borkowska, Ada Buchholc, Ewa Juszczuk, Joanna Krótka, Dagmara Matuszak, Agata Nowicka
Data premiery: 20.07.2018
Pierwsza na polskim rynku wydawniczym erotyczna powieść graficzna napisana z kobiecej perspektywy. Autorki rozprawiają się w niej z mitami i stereotypami, męskocentryczną narracją czy rozmaitymi tabu związanymi z kobiecą seksualnością.
Istota to również manifest na rzecz pozytywnej, nieskrępowanej energii libidalnej. Bo seks oparty na wymianie między wolnymi, równoprawnymi jednostkami to afirmatywna energia, która daje niezwykły napęd do życia.
Agata Nowicka i Aleksandra Hirszfeld pisały scenariusze kolejnych rozdziałów z myślą o konkretnych artystkach, wśród których znajdują się: Dagmara Matuszak, Joanna Krótka, Eva Juszczuk, Agata Bogacka i Ada Buchholc. Choć komiks został stworzony przez kobiety, nie jest tylko dla kobiet.
PEWNEGO LATA
Scenariusz: Mariko Tamaki
Rysunki: Jillian Tamaki
Data premiery: 10.08.2018
Pewnego lata to nagrodzona m.in. prestiżową nagrodą im. Eisnera powieść graficzna napisana przez Mariko Tamaki, a zilustrowana przez jej kuzynkę Jillian. Bohaterkami dwie przyjaciółki – Rose i Windy – jeszcze dziewczynki, ale już za chwilę nastolatki.
Opowieść zaczyna się, gdy Rose przyjeżdża z rodzicami do ich domku w miejscowości Awago, by spędzić tam kolejne letnie wakacje. To ich miejsce wypoczynku, od kiedy dziewczynka pamięta, ale tego lata wszystko się zmieni. Rose wplątana zostanie w nastoletnie miłości i rodzinne kryzysy. Wraz z przyjaciółką będzie musiała zmierzyć się z tajemniczym i niepokojącym światem dorosłych.
BERLIN. MIASTO DYMU (II WYDANIE)
Scenariusz: Jason Lutes
Rysunki: Jason Lutes
Data premiery: 10.08.2018
W Berlin. Miasto dymu wracamy do stolicy Republiki Weimarskiej po dramatycznych wydarzeniach z maja 1929, ukazanych w pierwszej odsłonie trylogii. Coraz większy mur niechęci rośnie między komunistami i nacjonalistami, Żydami i resztą społeczeństwa, a wkrótce nastąpią wydarzenia zwiastujące nadejście II wojny światowej.
Tymczasem w kontraście do politycznych podziałów nocne życie Berlina rozkwita i wydaje się dla jego mieszkańców jedyną ucieczką od problemów dnia codziennego. Z serią koncertów przyjeżdża z Ameryki jazzowy zespół Cocoa Kids, którego występy szybko stają się wydarzeniem w rozgorączkowanym Berlinie. Uczestniczą w nich również główni bohaterowie trylogii Lutesa.
Ponownie śledzimy losy Marthe Müller i dziennikarza Kurta Severinga. On przeprowadza wywiady ze świadkami tragicznych majowych zajść, próbując dotrzeć do prawdy o nich. Ona nocami odkrywa świat berlińskich lesbijek i dekadenckie oblicze miasta. Oboje są dla autora soczewkami, przez które obserwujemy społeczeństwo w czasach kryzysu i gwałtownych zmian.
Berlińska trylogia Lutesa mocno zakorzeniona jest w tradycjach literackiego modernizmu. Nieustająco zmieniającą się, kalejdoskopowa narracja nawiązuje do „Berlin Alexanderplatz” Alfreda Döblina z 1929 roku, wyraźnie widać także inspiracje twórczością Ezry Pounda, T. S. Eliota i Jamesa Joyce’a.
Berlin. Miasto dymu, którego akcja kończy się w momencie wyborów do Reichstagu we wrześniu 1930 roku, to złożony zbiorowy portret miasta i jego mieszkańców, a zarazem jedno ze szczytowych osiągnięć powieści graficznej.