in , ,

Seminarium “Psychopatia w filmie” [Zielona Góra]

W kwietniu odbędzie się druga odsłona Zielonogórskich Spotkań Popkulturalnych. Tym razem tematem przewodnim jest Pokazać zło. Psychopatia w filmie. O seryjnych mordercach – nie tylko tych filmowych – będziemy rozmawiać 11 kwietnia 2018 r. (środa) od godziny 13.15 w auli A (Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Zielonogórskiego).

Wystąpienia:

  • Natalia Fabiszewska-Domke – “Dear Mr. Gacy…” O fenomenie seryjnego mordercy w kinematografii
  • Andriej Kotin – Dialektyka zbrodni. Morderstwo jako akt twórczy w europejskich thrillerach lat 60. i 70. XX w.
  • Anna Kaczmar – Dlaczego seryjny morderca fascynuje popkulturę? Casus Kuby Rozpruwacza

Zielonogórskie Spotkania Popkulturalne to cykliczne otwarte seminaria poświęcone szeroko pojętej kulturze popularnej. Każde z comiesięcznych spotkań dotyczy konkretnego obszaru, zagadnienia lub motywu obecnego we współczesnej popkulturze. Pomysł zorganizowania ZSP narodził się podczas zebrania Koła Naukowego Doktorantów Literaturoznawców UZ w listopadzie 2017 roku. Członkowie Koła naukowo zajmują się różnymi tematami, ale wszystkich ich łączy właśnie popkultura – chociażby dlatego, że wszyscy w niej uczestniczą. W tym właśnie tkwi jej potencjał – seminaria dotyczące kultury popularnej mogą zgromadzić studentów i doktorantów właściwie wszystkich kierunków humanistycznych (i nie tylko humanistycznych). Przekonanie to okazało się słuszne: w organizację spotkań włączyły się Koło Naukowe Gildia Demiurga i Koło Naukowe Literaturoznawstwa Kognitywnego. Wszystkie trzy koła działają w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Doktorant w Instytucie Polonistyki i Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Szczecińskim. Redaktor „Zeszytów Komiksowych”. Publikował m.in. w „Pograniczach”, „Midraszu”, „Odrze”, „Fabulariach” i „Tyglu Kultury”. Specjalista ds. projektów edukacyjnych Stowarzyszenia POP-ART.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Bramki wciąż dwie, piłka wciąż w grze

Avengers – Czas się kończy, tom 1 [recenzja]